Η εξάπλωση και η αναγκαιότητα του SEO

Το SEO είναι το ακρωνύμιο για το Search Engine Optimization και αποτελεί την διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, προκειμένου οι μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν καλύτερα το περιεχόμενο της και κατά συνέπεια να το αξιολογήσουν καλύτερα. Είναι η σωστή μέθοδος με την οποία επιτυγχάνεται αυτό που οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι λένε πολύ απλά… “θέλω η ιστοσελίδα μου να είναι πρώτη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης”. Στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει ο απαραίτητος διαχωρισμός ανάμεσα στο SEO και τα διάφορα “κόλπα” που επιχειρούν απλά να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης. Το SEO είναι μια ολοκληρωμένη παρέμβαση βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας, με σκοπό να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να κατατάξουν την ιστοσελίδα πιο σωστά στα αποτελέσματά τους, παρέχοντας αξιόπιστα και αξιοκρατικά αποτελέσματα. Τα διάφορα “κόλπα” είναι απλά κάποιες ενέργειες που αποσκοπούν στο να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να την κατατάξουν βεβιασμένα σε μία θέση στα αποτελέσματά τους, υψηλότερη απ’ ότι πραγματικά αξίζει. Ίσως σκέφτεστε… “τι διαφορά έχει το ένα από το άλλο, αφού το αποτέλεσμα φαίνεται να είναι το ίδιο;” ή ότι “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”. Δεν είναι ακριβώς έτσι και για την ακρίβεια υπάρχει σαφής διαφορά. Το SEO είναι μία θεμιτή διαδικασία, στην οποία οι μηχανές αναζήτησης παροτρύνουν να προβούν οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων. Τα διάφορα λοιπά “κόλπα” είναι μία “αντικανονική πρακτική” για την οποία προειδοποιούν οι μηχανές αναζήτησης ότι δεν πρέπει να εφαρμόζεται.

Αν λοιπόν σας ενδιαφέρει η αξιόπιστη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για να φτάσετε στην κατά το δυνατόν υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, το σωστό SEO, είναι η μόνη επιλογή.

Γιατί είναι σημαντικό;
Σήμερα οι επιχειρήσεις στην πλειονότητά τους διατηρούν μια ηλεκτρονική παρουσία (site, blog κ.τ.λ.), οι περισσότερες χωρίς Search Engine Optimization. Μερικές από αυτές εκφράζουν τους στόχους και τις επιδιώξεις τους, ενώ άλλες όχι. Όλες όμως έχουν υλοποιηθεί με ένα κοινό σκοπό, ακόμη και οι ιστοσελίδες οι οποίες συμπληρώνουν απλά την εικόνα μιας εταιρείας, το κέρδος. Η απάντηση είναι ότι αν θέλουμε να πετύχουμε, δε μπορούμε να το αγνοήσουμε. Σε ένα κόσμο από εκατομμύρια ιστοσελίδες με την πλειοψηφία τους να είναι κακοφτιαγμένες και χωρίς να λαμβάνουν τους βασικούς κανόνες που θέτουν οι μηχανές αναζήτησης, τo SEO μπορεί να μας ανεβάσει ψηλά!

Βασικοί κανόνες του SEO
Οι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθεί μια ιστοσελίδα όσον αφορά την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης είναι οι ακόλουθοι :
– Περιεχόμενο. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι ο κυριότερος παράγοντας επιτυχίας. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι ποιοτικό, να ενημερώνει, να δίνει κάτι καινούριο στον επισκέπτη, να είναι καλογραμμένο και το κυριότερο να είναι σχετικό με το θέμα της ιστοσελίδας.
– Δομή ιστοσελίδας. Η ιστοσελίδα πρέπει να έχει δομή τέτοια που να μη μπερδεύει τον επισκέπτη. Πρέπει να μπορεί να πλοηγηθεί εύκολα. Οι μηχανές εκτιμούν την ευκολία στην πλοήγηση καθώς την χρησιμοποιούν στην καταγραφή των υποσέλιδων.
– Τίτλος και περιγραφή της σελίδας. Τα δύο αυτά μέρη μια ιστοσελίδας λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τις μηχανές αναζήτησης.
– Σύνδεσμοι προς την σελίδα μας. Οι μηχανές αναζήτησης για την κατάταξη της ιστοσελίδας μας και την απόδοση σημαντικότητας για το internet ελέγχουν τους συνδέσμους που οδηγούν στην σελίδα μας. Όταν μια ιστοσελίδα σημαντική έχει σύνδεσμο προς την δική μας ιστοσελίδα, η μηχανή αναζήτησης θα το λάβει πολύ θετικά υπόψη.

Τα πρώτα βήματα του SEO
Η διαδικασία του Search Engine Optimization ξεκινάει με την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης όσον αφορά στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας και φυσικά την ανάλυση του ανταγωνισμού σχετικά με τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι βασικότεροι εκ των ανταγωνιστών σας. Κατόπιν γίνεται μελέτη και επιλογή των καταλληλότερων λέξεων-φράσεων που εκφράζουν την επιχείρησή σας, αλλά και που θα προσελκύσουν τους υποψήφιους πελάτες σας.

Το Search Engine Optimization – βελτιστοποίηση του περιεχομένου και της δομής της ιστοσελίδας σας, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους υψηλής κατάταξης του. Παράλληλα όμως με αυτό δεν πρέπει να αμελήσουμε την καταχώρηση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google και τους online καταλόγους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς επίσης και την ανταλλαγή δεσμών (link exchange) με σχετικές ως προς το αντικείμενό σας ιστοσελίδες.

Τέλος τα εργαλεία παρακολούθησης της πορείας της ιστοσελίδας, όπως είναι τα στατιστικά που μας παρέχει η φιλοξενία της ιστοσελίδας αλλά και η υπηρεσία Google Analytics, μας επιτρέπουν την καταγραφή και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων για ένα επιτυχημένο online marketing. Έτσι μπορούμε να κινηθούμε προς ένα στόχο στρατηγικά και με επιτυχία.

Η εικαστική προσέγγιση, η λειτουργικότητα, το εύκολο σε χρήση περιβάλλον (user friendly) και το φωτογραφικό υλικό αποτελούν σίγουρα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν επιτυχημένη. Που βρίσκεται, όμως, όσον αφορά την κατάταξή της στις μηχανές αναζήτησης; Πολλές είναι εκείνες οι περιπτώσεις ιστοσελίδων οι οποίες δεν εμφανίζονται «πουθενά» στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, αν και η διεύθυνσή τους υπάρχει σε όλες τις διαφημίσεις της εταιρείας. Όλα τα παραπάνω οφείλονται στην έλλειψη Search Engine Optimization.

Φυσικά, οι ήδη υπάρχοντες πελάτες ή αυτοί που είναι εξοικειωμένοι με την εταιρεία σας, θα σας βρουν αλλά ο στόχος είναι οι υπόλοιποι. Το υπόλοιπο σύνολο του αγοραστικού κοινού αποτελεί το target group της εταιρείας σας, το οποίο θα σας αναζητήσει μέσα από τις μηχανές αναζήτησης.

Ο ρόλος των εταιρειών SEO
Όταν υλοποιούμε την ιστοσελίδα της επιχείρησής μας ξεκινάμε την ίδια στιγμή και τη SEO στρατηγική μας. Ένα κοινό και από τα μεγαλύτερα λάθη που γίνονται είναι να ξεκινήσουμε μόνοι μας να βελτιστοποιούμε την ιστοσελίδα μας. Όταν αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε μόνοι μας μια προώθηση ιστοσελίδας πρέπει να γνωρίζουμε ότι μπορεί να μην πληρώσουμε χρήματα βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας τη δεδομένη στιγμή, αλλά θα πληρώσουμε πολλά περισσότερα σε δεύτερο στάδιο όταν θα πρέπει να κάνουμε διορθώσεις. Οι εταιρείες και οι ειδικοί του SEO έχουν τις γνώσεις, τα εργαλεία και την εμπειρία να μας βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας. Διαθέτουν όλο εκείνον το χρόνο που απαιτείται από μια καμπάνια προώθησης ιστοσελίδων για να ερευνήσουν, υλοποιήσουν και να επιτύχουν το ιδανικό search engine optimization.

Προσοχή στο spam
Τελευταία έχει γίνει πολύς λόγος για το Spamming. Οποιοσδήποτε έχει ένα λογαριασμό email μπορεί να γίνει και αποστολέας spam μηνυμάτων. Έτσι και η μέθοδος που ακολουθούμε για την προώθηση της ιστοσελίδας μας μπορεί να χαρακτηριστεί spam και να αποβεί ζημιογόνα για την επιχείρηση. Το φαινόμενο παρατηρείται και στα social media και συγκεκριμένα με κάποιες καμπάνιες που λαμβάνουν χώρα στο twitter από εταιρείες – πρόσωπα. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούν να οδηγηθούν πολλές εταιρείες χάρη στην άγνοιά τους. Παρόλα αυτά οι μηχανές αναζήτησης αλλά και οι χρήστες δε συγχωρούν.

Όταν λοιπόν κάνουμε τα πρώτα βήματά μας στον κόσμο του SEO πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Οι συμβουλές των ειδικών του SEO πάντα είναι απαραίτητες και μας δημιουργούν υγιή ανταγωνιστικά κριτήρια. Υπάρχουν βέβαια και οι λεπτομέρειες που πάντα κάνουν τη διαφορά και δεν πρέπει να αγνοούμε. Κάποιες από αυτές τις λεπτομέρειες για τη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας είναι τα links, το περιεχόμενο και όλες οι άλλες λεπτομέρειες που έχουμε αναφέρει σε αυτή την ιστοσελίδα του SEO σε παλιότερα άρθρα μας.

Τι είναι το SERP
Το search engine results page ή SERP είναι το σύνολο των αποτελεσμάτων που επιστρέφει μια μηχανή αναζήτησης για μια λέξη ή φράση. Τα αποτελέσματα που επιστρέφουν από τη μηχανή αναζήτησης αποτελούνται από έναν τίτλο, ένα link στη σελίδα και μια μικρή περιγραφή η οποία δείχνει ποιό είναι το σημείο επαφής της φράσης μέσα στη σελίδα.

Κάποιες μηχανές αναζήτησης αποθηκεύουν τα αποτελέσματα SERP για κάποιες δημοφιλείς φράσεις και τα εμφανίζουν όταν αυτό ζητηθεί. Στη θέση λοιπόν των live αποτελεσμάτων εμφανίζονται τα cashed SERP αποτελέσματα με στόχο να βελτιστοποιηθεί η απόδοση της μηχανής αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης ανανεώνει τα SERP αποτελέσματα περιοδικά με σκοπό την κατάταξη νέων σελίδων και την ανακατάταξη παλαιοτέρων. Η ανανέωση αυτών των αποτελεσμάτων μπορεί να πάρει μέρες ή ακόμη και εβδομάδες κι έτσι κάποιες σελίδες να μην εμφανίζονται πουθενά.

Διαφορετικοί τύποι αποτελεσμάτων
Τα SERP αποτελέσματα των μεγαλύτερων μηχανών αναζήτησης όπως είναι το Google, Yahoo και Bing μπορεί να είναι διαφορετικά μεταξύ τους σε επίπεδο οργανικών αποτελεσμάτων, εικόνων, sponsored results, χαρτών, ορισμών και videos.

Σύνοψη
Η εξάπλωση του internet σε όλο τον κόσμο (αγορές του κόσμου) έχει πάρει σήμερα ραγδαίες διαστάσεις. Έτσι και στην Ελληνική αγορά, σε μικρότερη διάσταση βέβαια, έχει πάρει ένα κομμάτι της διαφήμισης. Έχει μπει στη ζωή του Έλληνα και αποτελεί μεγάλο μέρος της έρευνας αγοράς του όσον αφορά προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό αποδεικνύει πόσο σημαντική είναι η παρουσία μιας εταιρείας στο internet. Η εικονική πραγματικότητα και η διαδικτυακή διάσταση μιας εταιρείας αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, αν αναλογιστεί κανείς ότι η μη ύπαρξη ιστοσελίδας για μια επιχείρηση αποτελεί μειονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Εκεί λοιπόν έρχεται να κολλήσει και ο όρος προώθηση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Σήμερα όλες οι ιστοσελίδες πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες του SEO – βελτιστοποίησης ιστοσελίδων. Χωρίς το SEO, η ιστοσελίδα δεν εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που δεν ακολουθούν τους κανόνες του SEO.

Tagged ,

Join the Conversation

Will not be published.