10 +1 λόγοι να φτιάξει κανείς μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν Έλληνες επαγγελματίες και επιχειρήσεις που θεωρούν ότι το internet δεν έχει καμία σχέση με τη δουλειά τους, δεν έχει σχέση με την επιχειρηματικότητα και σε πολλές περιπτώσεις θεωρούν το Internet ως τον Διάβολο μεταμφιεσμένο!
Αναλύουμε τους 10 +1 πιο σημαντικούς λόγους που καθιστούν τη δημιουργία ιστοσελίδας απαραίτητη στις μέρες μας. Μια λίστα που θα πείσει και τον πιο δύσπιστο.
1. Η εταιρική σας ιστοσελίδα είναι ανοιχτή στον κόσμο 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο, τις αργίες και τα Σαββατοκύριακα!
Σε αντίθεση με το γραφείο της εταιρείας σας που μπορεί να ανοίξει συγκεκριμένες ώρες και μέρες, η ιστοσελίδα σας είναι πάντα προσβάσιμη στο διαδίκτυο και μπορούν να την επισκεφθούν οι εν δυνάμει πελάτες σας οποτεδήποτε το χρειαστούν.
2. Έχετε μια on-line παρουσία/διαφήμιση που μπορεί να τροποποιηθεί ανά πάσα στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή με πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Μια ιστοσελίδα είναι ευκολότερη, φθηνότερη και ταχύτερη στην ενημέρωση από οποιοδήποτε έντυπο υλικό. Οι δυνατότητες του διαδικτύου είναι σχεδόν απεριόριστες και σας επιτρέπουν να παρέχετε στους επισκέπτες της πλήρη πληροφόρηση για σας και την επιχείρησή σας. Τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν άμεσα από όλες τις συσκευές (υπολογιστής / κινητό κτλ) με πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Tip: Η ιστοσελίδα σας χρειάζεται να είναι δυναμική, δηλαδή να διαθέτει διαχειριστικό εργαλείο ώστε να μπορείτε να κάνετε εύκολα και γρήγορα τροποποιήσεις χωρίς την ανάγκη κάποιου «ειδικού».
3. Πρόσβαση σε νέες αγορές με ένα παγκόσμιο ακροατήριο.
Με την παρουσία σας στο Διαδίκτυο, δεν είστε πλέον μια μικρή τοπική επιχείρηση. Σας δίνεται η δυνατότητα να σας επισκεφτούν εκατομμύρια χρήστες του internet από όλο τον κόσμο.
Tip: Ακόμα και αν δεν στοχεύετε το παγκόσμιο κοινό, συνιστούμε η ιστοσελίδα σας να είναι διαθέσιμη και στα Αγγλικά προκειμένου να γίνεται κατανοητή και από ξένους κατοίκους ή μη της χώρας μας.
4. Βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών.
Με την παροχή απαντήσεων σε ερωτήσεις (FAQ) σχετικά με τον ιστοχώρο σας και την επιχειρηματική σας δράση.
Επίσης, με τη χρήση ηλεκτρονικών φορμών μπορούν οι επισκέπτες να σας ζητήσουν περαιτέρω πληροφορίες για τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρετε, με άμεσο και εύκολο τρόπο.
Tip: Η ιστοσελίδα σας οφείλει να διαθέτει φόρμα επικοινωνίας και email ώστε οι εν δυνάμει πελάτες σας να μπορούν να επικοινωνούν μαζί σας. Η επικοινωνία αυτή έχει μηδενικό κόστος στον πελάτη σας!
5. Παρουσιάστε μια επαγγελματική εικόνα.
Για μια μικρή επιχείρηση, ένα καλά σχεδιασμένο site είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη με τους πελάτες σας, αλλά και για να προσελκύσετε νέους.
Tip: Σημαντικό είναι η ιστοσελίδα σας να είναι καλοσχεδιασμένη και καλά δομημένη έτσι ώστε να κάνει θετική εντύπωση και να είναι φιλική στον χρήστη για αναζήτηση πληροφοριών.
6. Online πωλήσεις – δημιουργία e-shop.
Γιατί να πληρώνετε ακριβά ενοίκια, πάγια έξοδα, λογαριασμούς, καθώς και όλες τις άλλες δαπάνες που έχει ένα κατάστημα; Η πώληση στον κυβερνοχώρο είναι πολύ φθηνότερη και ένας καλός τρόπος για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Η παροχή ασφαλούς online παραγγελίας είναι πολύ προσιτή ακόμα και για τις μικρότερες επιχειρήσεις και το κόστος για τη δημιουργία ενός e-shop δεν είναι απαγορευτικό!
To ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής λειτουργεί σαν υποκατάστημα, αλλά με λιγότερα έξοδα έναρξης και συντήρησης!
Tip: Στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα μπορείτε να πουλάτε πακέτα υπηρεσιών, τεχνογνωσία, προϊόντα σχετικά με τον κλάδο σας (μέσω συνεργασιών) ή ακόμα και βιβλία ή οδηγούς γύρω από την ειδικότητά σας!
7. Προώθηση των υπηρεσιών σας.
Δικηγόροι, γιατροί, οικονομικοί σύμβουλοι, μηχανικοί, μεσίτες και όλες οι προσανατολισμένες σε παροχή υπηρεσιών επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν μια δυναμική παρουσία και στο χώρο του διαδικτύου. Ο αριθμός των χρηστών του διαδικτύου συνεχώς αυξάνει, και πλέον μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού κάνει έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο προτού επιλέξει τον επαγγελματία που θέλει για να του παρέχει τις εξειδικευμένες υπηρεσίες του.
Tip: Το μοντέλο έρευνας αγοράς έχει αλλάξει. Πλέον γίνεται πρωτίστως μέσω του διαδικτύου και δευτερευόντως από στόμα-σε-στόμα.
8. Συγκεντρώστε πληροφορίες, αναπροσαρμόστε τις υπηρεσίες σας.
Μπορείτε να συλλέξετε πληροφορίες για τους πελάτες σας και τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα διαδικτυακά εργαλεία στο site σας (online ερωτηματολόγια, polls, web stats).
Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να προσαρμόσετε τις παροχές σας σε αυτό που θέλουν οι πελάτες πολύ πιο εύκολα και οικονομικά από το να χρησιμοποιήσετε focus groups ή άλλες έρευνες εντοπισμού των επιθυμιών του αγοραστικού κοινού.
9. Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την τεχνολογία που είναι διαθέσιμη!
Δώστε στους επισκέπτες σας αυτό που θέλουν, όταν το θέλουν. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει φωτογραφίες, φυλλάδια, λογισμικό, βίντεο, διαφάνειες Power Point, μουσική και πολλές άλλες πολυμεσικές (multimedia) εφαρμογές σχετικά με τη δραστηριότητά σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
10. Συμβαδίστε με την εποχή.
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία στις μέρες μας η επιχείρησή σας, με οτιδήποτε και αν ασχολείται, να μην έχει παρουσία στο διαδίκτυο. Εταιρία ή ελεύθερος επαγγελματίας χωρίς ιστοσελίδα προκαλούν αρνητικά σχόλια σε συνεργάτες ή πελάτες προς όφελος των ανταγωνιστών. Το να μην διαθέτεις ιστοσελίδα δείχνει ερασιτεχνισμό και ότι αδυνατείς να ακολουθήσεις τις εξελίξεις και το πνεύμα της εποχής!
+1: Γιατί να κάνω ιστοσελίδα, αφού έχω για την επιχείρησή μου Facebook (ή κάποιο άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης) ή καταχώρηση σε κάποιο online κατάλογο;
Καταρχήν το Facebook δεν είναι ιστοσελίδα, αλλά η πιο γνωστή κοινότητα κοινωνικής δικτύωσης (social network). Σίγουρα είναι καλό να υπάρχει εκεί η παρουσία σας, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά το ρόλο ενός site, για όλους τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω.
Η ολοκληρωμένη παρουσία σας στο internet περιλαμβάνει μια καλά σχεδιασμένη και δομημένη ιστοσελίδα η οποία θα ανατροφοδοτεί με υλικό την παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, twitter, google+ κλπ) με στόχο την προσέγγιση μεσοπρόθεσμα μεγάλου αριθμού επισκεπτών – εν δυνάμει πελατών.